Monday 6 June 2016

Extractia dentara. Cand si de ce

Extractia dentara este ultima varianta de tratament in cazul dintilor ce nu mai pot fi salvati. Din pacate, lipsa de educatie sanitara face ca in mintea multora sa persiste asociatia "durere de masea = extractie". Aceasta era valabila in urma cu un secol. Tratamentul stomatologic modern permite mentinerea in cavitatea bucala a unor dinti mai mult sau mai putin afectati de carie.

Din pacate am intalnit adesea in practica pacienti, chiar si tineri, care, intrebati despre cauza lipsei unui dinte au spus cu dezinvoltura: "M-a durut si m-am dus sa mi-l scoata. Medicul m-a intrebat daca nu vreau sa il tratez, dar de ce sa ma mai complic? L-am scos. Pana la urma am iesit si mai ieftin…" Ei bine, dimpotriva! S-a si complicat si nu a iesit de loc mai ieftin, pentru ca, din motive pe care le-am dezvoltat anterior, orice dinte lipsa trbuie inlocuit. Si asta inseamna si mai multe vizite la stomatolog, si mai multe interventii (asupra dintilor vecini pentru punte dentara sau asupra osului in cazul implantului dentar), precum si o cheltuiala mult mai mare.

Este de datoria medicului stomatolog sa explice in detaliu pacientului care este starea dintelui in cauza, care sunt variantele de tratament si de ce este important sa nu il extragem, ci sa il tratam. Desigur ca exista posibilitatea ca acel dinte sa nu mai poata fi tratat si atunci trebuie extras dar acesta se face numai la indicatia medicului stomatolog si pe baza unei radiografii dentare.

0 comments:

Post a Comment